Dbałość o pozytywny wizerunek firmy to jedna z wielu spraw, które zaprzątają głowy przedsiębiorców. To ważny element, który może pomóc osiągnąć finansowy sukces. Nie warto o nim zapominać szczególnie w przypadku biznesu, który posiada dużą konkurencję na rynku.

Podstawowe warunki

Aby zbudować pożądany wizerunek firmy na początku trzeba zająć się sprawami, które dotyczą rdzenia działalności. Chodzi tu przede wszystkim o jakość oferowanych towarów lub usług. Nawet najmilsza obsługa nie zda się na nic, jeżeli klienci będą otrzymywać wybrakowane, uszkodzone produkty lub fachowiec niepoprawnie będzie wykonywał zlecone mu zadania. Jeżeli zatrudniasz pracowników, do Twoich zadań należy dopilnowanie, aby trzymali się wyznaczonych przez Ciebie standardów. Jeżeli prowadzisz działalność jednoosobową, sam musisz zadbać o nienaganną obsługę. Aby sobie ułatwić zadanie, możesz korzystać z różnych sposobów np. profesjonalnych szkoleń, uczciwie wynagradzać pracowników i być dla nich wzorem, aby nie utracili motywacji do pracy. Poza tym, istotny jest też kontakt z klientem. Udzielanie wyczerpujących informacji i przyjazny uśmiech nie kosztują wiele, a z pewnością pomogą wywołać dobre wrażenie.

Działalność dodatkowa

Gdy podstawowe warunki związane z prowadzeniem działalności zostaną spełnione, możesz pomóc sobie dodatkowo prowadząc rozmaite nadprogramowe działania. Przykładowo, możesz obdarowywać swoich obecnych lub potencjalnych klientów promocyjnymi gadżetami takimi jak maskotki reklamowe. Słodki misiek ozdobiony logo firmy ma szansę wywołać pozytywne emocje i pomóc miło skojarzyć firmę. Maskotki reklamowe można dołączać do dużego zamówienia lub wysłać do najlepszych klientów w związku ze szczególnymi wydarzeniami takimi jak kampania reklamowa czy Boże Narodzenie. Konkretna zabawka może stać się swojego rodzaju symbolem lub znakiem rozpoznawczym Twojej działalności. Maskotki reklamowe mają szansę podbić serca zarówno dorosłych, jak i dzieci. Inne działania mogą polegać na niedużych aktach ludzkiej życzliwości lub dobroci. Duże firmy i sklepy często chętnie udzielają się charytatywnie. Jako przykład można podać chociażby Zooplus, który regularnie wspiera akcje pomocy dla zwierząt, a dodatkowo zdarza mu się wykonywać inne drobne gesty takie jak zamiast przyjęcia zwrotu paczki (np. w przypadku omyłkowego zamówienia niewłaściwego towaru) – prośba o przekazanie go do schroniska lub fundacji. Gdy jesteś małą firmą np. fachowcem, możesz dodatkowo pomóc w jakiejś drobnej sprawie np. odradzić wybór złych płytek lub wykonać dodatkową mini usługę w gratisie (oczywiście po konsultacji z klientem).

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here