Konsumenci coraz chętniej korzystają ze sklepów internetowych robiąc zakupy w sieci. Tradycyjne zakupy powoli tracą na popularności. Są nawet branże, w których handel niemal całkowicie przeniósł się do internetu. Rynek ten rośnie rok do roku. Jeśli zastanawiasz się nad otwarciem własnego biznesu może warto pomyśleć o nowym sklepie internetowym? Tylko jak założyć sklep internetowy?

Zalety sklepu internetowego

Zalety sklepu internetowegoProwadzenie sklepu internetowego ma wiele zalet, które sprawiają że jego prowadzenie jest dużo łatwiejsze i przede wszystkim tańsze niż prowadzenie tradycyjnego stacjonarnego sklepu. Przede wszystkim zaoszczędzamy mnóstwo pieniędzy na wynajmie lokalu ponieważ sklep internetowy możemy prowadzić w dowolnym pomieszczeniu z komputerem i dostępem do internetu. W niektórych przypadkach możliwe jest nawet prowadzenie takiego sklepu bez posiadania magazynu w opcji dropshipping. Wspomnimy o tym w dalszej części artykułu. Jeśli jest to niewielki sklep nie musimy także nikogo zatrudniać do pomocy ponieważ bez problemu sami sobie poradzimy z obsługą zamówień. Dzięki takim oszczędnościom po stronie kosztów będziemy w stanie zaoferować naszym klientom duże lepsze ceny niż sklepy stacjonarne co może mieć bezpośredni wpływ na ilość zamówień w naszym nowym sklepie.

Jak założyć sklep internetowy?

Aby założyć sklep internetowy nie potrzebujemy jakiejś specjalistycznej wiedzy. Przede wszystkim musimy założyć działalność gospodarczą z odpowiednim PKD. Następnie będziemy musieli wykupić domenę internetową pod którą nasz sklep będzie dostępny oraz miejsce na serwerze. Po odpowiedniej konfiguracji pozostanie nam już tylko zainstalowanie odpowiedniego oprogramowania sklepu. Najczęściej wybierane jest oprogramowanie Presta Shop lub WordPress. Jeśli nie potrafimy sobie z tym poradzić możemy skorzystać z oferty freelancerów, którzy za niewielką opłatą uruchomią nasz pierwszy sklep internetowy, który bezie gotowy do wprowadzenia produktów i rozpoczęcia sprzedaży.

Oprogramowanie sklepu – Gotowe rozwiązania

Ostatnio na rynku możemy się spotkać z sytuacją, że poszczególne firmy oferują nam kompleksowe rozwiązania polegające na udostępnieniu oprogramowania, miejsca na serwerze oraz automatycznej integracji z hurtownią w celu pobierania listy produktów na bieżąco. Wszystko to po uiszczeniu miesięcznej opłaty abonamentowej w wysokości ok. 100 zł. Jest to bardzo wygodne rozwiązanie. Nie musimy się znać na technicznych aspektach otwarcia sklepu internetowego ani zatrudniać do tego kogoś z zewnątrz. Otrzymujemy gotowy i działający sklep internetowy, zatowarowany produktami z wybranej hurtowni. Mając tak działający sklep możemy już skupić się jedynie na reklamie naszego sklepu oraz obsłudze zamówień.

Dropshipping

DropshippingWspomnieliśmy wcześniej o modelu sprzedaży polegającym na działaniu w modelu dropshipping. Dzięki niemu nie musimy posiadać własnego magazynu. Jak to działa? Dzięki plikowi XML nasz sklep posiada stałą integrację z produktami dostępnymi w hurtowni. Podczas gdy klient w naszym sklepie zamawia dany produkt, my w jego imieniu dokonujemy zakupu w hurtowni. Pracownicy hurtowni pakują ten towar i w imieniu naszego sklepu wysyłają bezpośrednio do klienta. PO stronie klienta nic się nie zmienia. Zamawia towar i dostaje go pocztą w ciągu kilku dni. Nasz zarobek stanowi różnica cen pomiędzy tą w hurtowni a tą podaną w naszym sklepie. Pomniejszona oczywiście o podatek. Ten model sprzedaży staje się w Polsce coraz bardziej popularny. Klienci nawet nie są w stanie stwierdzić czy sklep w którym dokonuje zakupów działa w sposób tradycyjny czy w modelu dropshipping. Dla właścicieli sklepów jest to maksymalna oszczędność czasu pozwalająca skupić się na skutecznej reklamie własnych e-sklepów.

Jak reklamować sklep

Nawet najlepiej zatowarowany i najlepiej wykonany technicznie sklep z nieziemskim wyglądem na nic się zda jeśli nikt nie będzie o nim wiedział. Aby zdobyć pierwsze zamówienia będziemy potrzebowali przede wszystkim skutecznej reklamy. Bez tego w świecie e-commerce ani rusz. Na szczęście internet daje nam mnóstwo możliwości reklamowania naszego sklepu. Zarówno tych darmowych jak i płatnych. Potężnym narzędziem w reklamowaniu własnego sklepu mogą być na przykład serwisy społecznościowe takie jak Facebook czy Instagram. Za ich pomocą możemy reklamować nasz sklep za darmo na różnego rodzaju grupach, lub skorzystać z płatnej reklamy kierowanej do określonej grupy odbiorców. Oprócz tego zawsze możemy wykupić płatną reklamę w wyszukiwarce Google sprawiając, że nasza strona internetowa zawsze będzie na szczycie listy wyszukiwań. Dobrym pomysłem jest również pozycjonowanie sklepu internetowego w wynikach organicznych Google. Możliwości jest na prawdę mnóstwo i są one nieograniczone.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here