Wielu przedsiębiorców zleca kwestie marketingowe zewnętrznym firmom. Dzieje się tak z kilku powodów. Zatrudniając ekspertów mają większą szansę powodzenia, a co za tym idzie zwiększenia zysków. Kolejnym plusem takiego rozwiązania jest spora oszczędność czasu. Biznesmeni wiedzą, jak ważne jest to by skupiać się na kwestiach, na których znają się najlepiej. Tematyka marketingowa nie zawsze należy do tej grupy. Przed zatrudnieniem firmy marketingowej warto zastanowić się nad wyborem pomiędzy domem mediowym, a agencją marketingowa.

Dom mediowym – najważniejsze informacje

Wiele osób nadal nie wie czym zajmuje się dom mediowy. Warszawa, Kraków i każde inne miasto posiada ogromne ilości powierzchni reklamowych. Domy Medowie zajmują się ich zakupem. Nie chodzi jednak jedynie o nośniki outodoorowe (takie jak billboardy, wiaty przystankowe itd.), ale także o media tradycyjne, czyli telewizję, radio i prasę. Jak się bowiem okazuje, mimo rozwoju Internetu nadal stanowią one duży odsetek mediów typowo reklamowych. Dom mediowy planuje całe kampanie i pomaga wybrać najlepsze możliwości dla danego klienta. Wiąże się to z analizą rynku i oczywiście poszczególnych nośników. W zależności od branży u jednych najlepiej sprawdzi się reklama telewizyjna w porannym paśmie, u innych z kolei w grę wchodzi jedynie prasa branżowa Ogromną zaletą domów mediowych jest także to, że zapewniają kompleksową usługę, tak więc klient po przedstawieniu swoich oczekiwań oraz koncepcji nie musi już niczym się martwić. Pozostałymi kwestiami zajmie się dom mediowy.

Agencja reklamowa – czym się zajmuje?

Charakter agencji reklamowych zmienił się na przestrzeni lat. Kiedyś zajmowały się one głównie kreacją i działaniami związanymi z mediami tradycyjnymi. Obecnie większa część ich pracy przeniosła się do Sieci. Wiele agencji zaczęło specjalizować się głównie w reklamie internetowej, choć oczywiście nie porzuciły one całkiem telewizji, czy prasy. Jednak w tym ostatnim zakresie coraz częściej rozpoczynają one współpracę z domami mediowymi. Podział działań wygląda następująco: agencja zajmuje się koncepcją, zaś dom mediowy zakupem odpowiednich powierzchni reklamowych. Wspólnymi siłami mogą zbudować naprawdę skuteczna kampanię reklamową, na różnych nośnikach.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here