Coraz więcej osób decyduje się na robienie zakupów przez internet. W ten sposób przybywa również dużo sklepów internetowych. Czym zatem przyciągnąć klientów, jeżeli branża sklepu www nieustannie rośnie? Przede wszystkim należy pamiętać o sprawdzonym marketingu internetowym. Jest to bowiem klucz do sukcesu. Na ciekawych treściach, pozycjonowaniu strony, czy też kampaniach AdWords jednak się nie skończy. Sprawdź co powinieneś zrobić aby przyciągnąć klientów do swojego sklepu internetowego. 

Przeczytaj też: https://www.wsb.com.pl/zakupy-online/

Co kieruje klientami w przypadku zakupów przez internet?

Jeżeli klient ma swoją ilość sklepów internetowych, to zrobi zakupy w miejscu gdzie są:

• Atrakcyjne ceny produktów – 45%

• Niskie koszty dostawy – 37%

• Pozytywne doświadczenia z przeszłości – 31% 

Autorzy autorzy raportu wskazują, że czytelników przy wyborze sklepów jest znacznie więcej, jednak te trzy są wspólne dla większości badanych niezależnie od ich wieku płci oraz wykształcenia. Innymi czynnikami są między innymi krótki czas oczekiwania na dostawę, atrakcyjne promocje, łatwy sposób składania zamówienia, dostępność towarów.

Wiarygodność sklepu jest na wagę złota

Pomimo tego, że witryna Twojego sklepu internetowego musi być estetyczna, to dodatkowo musi być również wiarygodna. Na wiarygodność w przypadku pierwszej wizyty wpływa przede wszystkim:

• Opinie o danym sklepie – 47%

• Możliwość płatności przy odbiorze – 34%

• Czytelna informacja o zwrotach i reklamacjach – 30%

Opinie o sklepie jest jak widać bardzo ważne. Kobiety szukają ich znacznie częściej niż mężczyźni na różnych stronach i portalach. Panowie chętniej polegają jednak na opiniach spoza Internetu oraz porównywarka chcę. Za internautów powyżej 50 roku życia najważniejsza podczas zakupów w internecie jest opcja składania zamówienia. Młodsi internauci w wieku od 15 do 24 lat opierają się najczęściej na rekomendacji swoich znajomych, czy też rodzinne. Istotne jest dla nich również opinie z portali społecznościowych czy serwisów internetowych. Młode osoby doceniają również atrakcyjny wygląd witryny, czyli to czy jest czytelna i estetyczna oraz prezentację produktów i dobrej jakości zdjęcie. Osoby z wyższym wykształceniem zwracają większą uwagę na kwestie formalne i merytoryczne. Jest to na przykład jasna informacja dotycząca zwrotu i reklamacji towaru.

elementy skutecznego pozycjonowania sklepu internetowego

Zakupy przez internet – pierwsza transakcja

W przypadku pierwszej transakcji, czyli pierwszego zakupu produktu czy też usługi badani wykonają ją, jeśli:

• Istnieje fizyczny produkt odbioru 

• Jest dłuższy termin na zwrot 

• Produkt będzie w atrakcyjny sposób prezentowany 

• Opinia spoza internetu jest pozytywna

Zobacz też: http://dlcongress.pl/3-podstawowe-zasady-przetrwania-pracy-zdalnej/

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here